mandag den 10. november 2014

BogForum 2014

Som så mange andre bogelskere havde jeg også besluttet mig for at tage til BogForum. Det var mit første år, og jeg havde derfor planlagt at være af sted 2 dage. Min tur i BogForum startede om fredagen, hvor jeg tog af sted med en veninde. Vi var der ved 11-tiden og havde derfor masser af tid. Jeg blev meget overvældet over hvor stort stedet var, og hvor mange bøger der var. Vi var så heldige at komme til idet, at Afdeling Q-standen uddelte goodiebags, som jeg efterfølgende forærede væk til min mor. Resten af dagen gik vi rundt og kiggede på bøger, deltog i konkurrencer og prøvede at få et overblik over messen – da vi begge skulle af sted flere dage. Da klokken var fire tog vi hjem.

Jeg havde planlagt at skulle ud søndag også, og her var mit fokus især, at høre forfatterne blive interviewet. Både min mor og jeg havde lavet programmer over hvem vi skulle se, og på trods af de mange mennesker, formåede vi at høre det hele.
Den første vi så, som var lidt ved en tilfældighed, var Benn Q. Holm som fortalte om sin bog ”Manden i glasset”, som handlede om våbenhandel. Efterfølgende fik vi lidt rundt for at orientere os, og gik forbi både Arne og Carlos, Madam Nielsen og Leif Davidsen. Derefter mødte vi Jussi Adler-Olsen som signerede vores bog, og vi blev en smule starstruck. Derefter så vi både Peter Høeg og Einar Mar Gudmundsson som fortalte om deres nye bøger, samt Bodil Jørgensen som fortalte om hendes dramatiske oplevelser i livet. Efter Bodil Jørgensen, skyndte vi os for at se Louisa Lorang lave sunde juicer, som vi fik lov til at smage på, og jeg fik efterfølgende signeret min bog. Vi sluttede af med at se Chili Klaus, som fortalte og afprøvede forskellige chilier, hvilket var meget sjovt.  

Det var en rigtig god og hyggelig weekend, med mange sjove oplevelser. Der skete mange ting hele tiden som man kunne kigge på, samtidig med, at der var rigtig mange bøger. Enhver bogelskers drøm. Vi formåede endda at finde nogle rigtig gode tilbud, samt nogle gratis bøger. Det var som sagt min første gang på BogForum og jeg skal bestemt også af sted næste år. Jeg glæder mig!

2 kommentarer:

  1. Dejligt at du havde en god tid på bogforum! :)

    SvarSlet
  2. Dejligt du havde et godt bogforum. :)
    Glæd dig til 'Hvor blev du af Bernadette.' Jeg læste den i sommeferien, og den er virkelig skæg og let og fin!

    SvarSlet